diumenge, 21 de maig del 2023

Lladres de pisos i okupes

 

Els veïns es defensen dels lladres amb panys de dues claus i
portes blindades que costen molt d'obrir ...
sempre que aquestes defenses estiguin activades.

Lladres de pisos n'hi han hagut tota la vida, i per lluitar contra aquesta eventualitat, s’han fet panys molt sofisticats, s’han blindat portes i s’ha recorregut a alarmes dissuasòries, i a pesar de tot, n'hi continuen havent 

A la meva escala
Aquest senyor ens ha visitat vàries vegades.

A la meva escala hem tingut unes quantes vistes d’aquestes, sempre quan els veïns no hi eren. Una, molt curiosa perquè devien saber on anaven i què buscaven, ja que van esperar que la última persona que hi havia a la casa sortís, però amb tanta mala sort que s’havia descuidat alguna cosa i quan va tornar, els va enxampar mentre encara estaven intentant obrir la porta i amb crits i alguna empenta els va ver fora. Però quan va tornar a sortir de veritat, els lladres van tornar i van fer la seva feina.

 

Ull!
Qui controla les claus de casa nostre?
És important per evitar sorpreses.

En una altre ocasió, segons els mossos, van entrar amb clau, però com tenien la clau? Aquest misteri no es va resoldre mai. Per evitar aquesta pregunta, cal tenir cura que a les nostres claus no hi puguin tenir-hi accés persones que no siguin de la casa, especialment si hi tens operaris que hi treballin, ja que les poden agafar i fer-ne còpies i tu ni te`n enteres 

Si els ocupes entren a casa teva.
ja has begut oli.

Els okopa, es un altre problema, ja que avui és un moviment internacional i les lleis els protegeixen. Si entren a casa teva i no els enxampes molt ràpid, ja es begut oli. Fa temps, en al diari va sortir el cas que una senyora els va trobar quan encara no estaven instal·lats del tot, i els hi va donar una "propineta" i van marxar.

Foto d'un local ocupat en el meu barri.
Fa mots anys que ho està.

Al meu barri jo en tinc dos locals d’okupes localitzats. Un fa molts anys que hi és i no deu molestar gaire als veïns, i com que la propietat és un banc, tothom fa la vista grossa i així van tirant. I a l’altre fa poc que hi són, però també es veu tot molt tranquil 

Foto del local ocupat a la Bonanova,
anomenat la Ruina.

Ara, a rel dels fets de la plaça de la Bonanova hem aprés moltes coses. La primera és que hi ha dos edificis que es comuniquen, la Ruina i el Cubo, propietat de la SAREB, que fa anys que estan ocupats, i que jo sàpiga, tot estava tranquil, però puc estar errat. I de sobte, aprofitant les eleccions, dos grups antagònics, més polítics que no pas veïnals, es manifesten, uns per donar suport als ocupes i l’altre en contra, uns des Muntaner i els altres des de la Ronda. Els mossos es van posar al mig i van evitar que els dos grup  es trobessin. 

El mossos van evitar que les dues manifestacions
es trobessin i que acabes en una catàstrofe.

També hem sabut que els que estaven en contra dels ocupes, estaven capitanejats per una entitat privada que es diu “Desocupa”, i que la seva finalitat es fer-los fora per “mitjans extrajudicials”. Una vegada la finca ja esta “neta”, males llengües diuen que la compren per quatre calés i la revenen. Un bon negoci. 

Local de la sucursal d La Caixa 
on jo tenia el meu compte
i ara està tancada i blindada
on els okupes és molt difícil que hi entrin.

Però els okupes no sempre hi troben facilitats. Si una entitat com La Caixa tanca una agencia, hi posa un blindatge molt ben fet i no hi ha qui hi entri, com l'oficina en que jo hi tenia el meu compte i ara està tancada. 

Cuidem la nostra llar i no tindrem sorpreses

Joan