diumenge, 1 d’abril del 2018

Les noves tecnologies i les persones grans

Oferta de les noves tecnologies

Les noves tecnologies estan representant un pas molt important en els hàbits i costums de les persones, en especial les persones grans, unes que crec són molt positives i altres que no ho són tant. Com a positiu ens ajuden a no quedar aïllats del món via internet, xarxes socials, emails, disposar de targetes de crèdit, telefonia mòbil, etc, tot de gran valor, però, com tots els canvis, també tenen les seves coses negatives, que són les que poso sobre la taula.

Aquest aparell anomenat móbil,
També serveix
 per telefonar
Avui el telèfon mòbil és un element que, de forma àmplia, les persones grans fem servir i ens hi anem acostumant, especialment per parlar per telèfon. Sembla una tonteria dir que el telèfon serveix per telefonar, però és que ara, a més, podem utilitzar la missatgeria, WhatsApp, i tota mena d’aplicacions i ens descuidem que el telèfon és per telefonar, i a mi em complica la vida. Sembla que si no ho fem servir tot, no som res i cada vegada ens hi obliguen a fer més coses i ens creen una dependència no desitjada.


Avui, els diners NO es mouen així

Abans per enviar diners a un amic havies d’anar al banc, i per aquest servei et cobraven. Ara el fas des de casa. Ho fas tot tu, però abans que el teu amic els rebi, reps  un missatge via mòbil i  et donen uns números i si no ho contestes, el teu amic no rep ni un cèntim. Ah!, hi ha bancs que per fer tot això, també et cobren. Sí, han mogut diners, però s’han estalviat la feina de l’empleat ja que tot és automàtic i l’empleat has estat tu, i sense cobrar salari!.


Subvencions

No diguem si has de tractar amb les entitats públiques. És un drama. Has d’omplir una quantitat d’impresos telemàtics que no sempre són fàcils. En cas d’Hisenda un cop ho saps fer ja vas tirant, però si és per demanar subvencions  oficials la cosa ja es complica i has d’acabar telefonant pel fix, i normalment hi trobes un funcionari que molt amablement t’ajuda.

El terrible Robot


A mi personalment em costa molt enviar WhatApps, ja que el meu dit no endevina quasi cap lletra i per posar “Bon dia ......”, tardo més que telefonant. I no diguem si has de resoldre qualsevol tema amb una companyia gran, com pot ser la de la llum, gas o altres, que després d’una bona estona d’espera et surt un robot que comença a preguntar-te coses i dir-te que segons sigui la teva resposta, marquis el número corresponent.


Tot plegat sembla que ens estan convertint en empleats seus,
 sense cobrar,
 i pagant per tenir internet o el propi servei!

Joan

2 comentaris:

Miquel M. ha dit...

Ja està vist que no ens queda altre remei que anar aprenent durant tota la nostra vida, perquè si no ho féssim quedaríem més antiquats que els pantalons de golf de la nostra joventut. Però el cert és que, un cop fet l'aprenentatge, resulta força útil, ja sigui per fer gestions bancàries, com ens comenta en Joan, o en el meu cas, per a recordar-me l'hora en que he de prendre'm les meves pastilletes de cada dia. No falla mai.

Josep Maria V. ha dit...


Les noves tecnologies han estat un problema per les persones grans, moltes no volen veure-les ni en pintura. Jo en vaig tenir sort perquè encara em va agafar al final del exercici de la meva carrera i professionalment tenia moltes avantatges. No obstant, son per alguns com una droga,em refereixo a aquelles persons que estan amb les seves parelles en bars, restaurants i inclús a la mateixa llar sense dir-se res i cadascú amb el seu mòbil enviant missatges o jugant amb els menja cocos que porten a dintre com aplicació. Cóm desperdicien la vida!!!