diumenge, 26 de maig del 2019

Com estem els "Petits grans consumidors"

Per nosaltres, persones grans,
és fàcil fer reclamacions?
En aquest mon global que ens ha tocat viure, en aquesta ultima etapa de la  nostra vida, els que hem conegut la màquina de vapor i la radio galena, sentim per a tot arreu que amb els drets de la competència cada cop hi ha mes possibilitats d’aconseguir que les nostres reclamacions siguin escoltades.

Sobre el paper, no discutiré que pot haver-hi un punt de veritat, però en el moment que aquest drets els volem exercir el tema no és tant simple.

Amb un móbil com aquest que molts utilitzem,
som capaços de fer una reclamació?
Entre les grans corporacions un dels mitjans que et donen per fer la queixa es el telèfon mòbil.

Un invent que els que fa anys que caminem, (per descomptat que hi ha sèniors que dominen l’enginy), no sols no el dominem amb escreix sinó que molts cops les prestacions que disposa el nostre aparell no esta capacitat per alguna funció que ens demana el servidor en el moment de fer la queixa.

És molt fàcil
Segueix les instruccions
i és possible que ho assoleixis
Ho pots fer també per el correu electrònic, cosa que en principi podria semblar un xic mes simple. La meva experiència en molts casos ha estat un fracàs.

O be no saps trobar la casella adequada  o sempre et  falta alguna referència que no saps encertar. Hi hagut algun cop que he aconseguit contactar per via telefònica convencional sobre el meu problema informàtic, i molt amablement m’han dit que contacti amb els meus fills i ja veurà com ells fàcilment li resoldran el problema. Per descomptat no he deixat de comentar-li  que encara que sóc gran i no domino la tècnica actual no em considero cap inútil social.

I l’últim recurs, el telèfon clàssic. Quina meravella. Aquest es el rei de la resposta ràpida.

Si marques tots els números
que la màquina et demana
i pots arribar a parlar amb una persona
tens molt de guanyat
Si tens sort i la teva queixa o pregunta està  dins els números del u al deu   aleshores pot ser una persona afortunada. Si no ja has begut oli. Abans que aconsegueixis parlar amb una persona de carn i ossos molts cops es converteix amb un calvari.

Cert que estic exagerant una miqueta, no molt, però de debò que les persones grans que no estan una miquetes posades amb les noves tecnologies, (que no son poques) amb   bones   paraules  i maneres de fer, cada cop serem mes exclosos d’aquest món .

Molts intentem posar-nos al dia amb els nous sistemes, però molts cops avancen de tal forma que no els podem seguir.

L’altre dia un “assessor“ de la Caixa em deia que ja havia fet una hipoteca per telèfon mòbil, excepte la firma del notari, de moment.

Les persones grans que estan soles i no disposen de familiars propers i no dominen  les noves tecnologies, crec que estan aïllades i vulnerables a tot tipis d’abusos que puguin rebre com a consumidors


Salvadó C.M.

2 comentaris:

Miquel M. ha dit...

Ben segur que molts de nosaltres ens hem trobat, un moment o altre, en la desagradable situació que ens descriu molt bé en Salvador C.M.: per exercir els nostres drets ens veiem obligats a fer abans un curset accelerat de telefonia mòbil i això no ens resulta gens fàcil. Amb les noves tecnologies, moltes persones grans queden aïllades i vulnerables a molts possibles abusos.
Seria desitjable que a tots els Casals de gent gran de la nostra ciutat, hi hagués un departament gratuït d'ajuda i assessorament per a les moltes persones grans que viuen soles, que no tenen familiars joves que les ajudin, i que es troben indefenses i insegures davant els reptes de les noves tecnologies.

Joan ha dit...

Estic d'aord. Per les persones grans és un calvari perlar amb màquines o omplir formularis

Joan