Per nosaltres, persones grans, és fàcil fer reclamacions? |
Sobre el paper, no discutiré
que pot haver-hi un punt de veritat, però en el moment que aquest drets els
volem exercir el tema no és tant simple.
Amb un móbil com aquest que molts utilitzem, som capaços de fer una reclamació? |
Un invent que els que fa
anys que caminem, (per descomptat que hi ha sèniors que dominen l’enginy), no
sols no el dominem amb escreix sinó que molts cops les prestacions que disposa
el nostre aparell no esta capacitat per alguna funció que ens demana el
servidor en el moment de fer la queixa.
És molt fàcil Segueix les instruccions i és possible que ho assoleixis |
O be no saps trobar la casella
adequada o sempre et falta alguna referència que no saps encertar.
Hi hagut algun cop que he aconseguit contactar per via telefònica convencional
sobre el meu problema informàtic, i molt amablement m’han dit que contacti amb
els meus fills i ja veurà com ells fàcilment li resoldran el problema. Per
descomptat no he deixat de comentar-li
que encara que sóc gran i no domino la tècnica actual no em considero
cap inútil social.
Si marques tots els números que la màquina et demana i pots arribar a parlar amb una persona tens molt de guanyat |
Cert que estic exagerant una
miqueta, no molt, però de debò que les persones grans que no estan una miquetes
posades amb les noves tecnologies, (que no son poques) amb bones paraules
i maneres de fer, cada cop serem mes exclosos d’aquest món .
Molts intentem posar-nos al
dia amb els nous sistemes, però molts cops avancen de tal forma que no els
podem seguir.
L’altre dia un “assessor“ de
la Caixa em deia que ja havia fet una hipoteca per telèfon mòbil, excepte la
firma del notari, de moment.
Les persones grans que estan soles i no disposen de familiars
propers i no dominen les noves
tecnologies, crec que estan aïllades i vulnerables a tot tipis d’abusos que
puguin rebre com a consumidors
Salvadó
C.M.
2 comentaris:
Ben segur que molts de nosaltres ens hem trobat, un moment o altre, en la desagradable situació que ens descriu molt bé en Salvador C.M.: per exercir els nostres drets ens veiem obligats a fer abans un curset accelerat de telefonia mòbil i això no ens resulta gens fàcil. Amb les noves tecnologies, moltes persones grans queden aïllades i vulnerables a molts possibles abusos.
Seria desitjable que a tots els Casals de gent gran de la nostra ciutat, hi hagués un departament gratuït d'ajuda i assessorament per a les moltes persones grans que viuen soles, que no tenen familiars joves que les ajudin, i que es troben indefenses i insegures davant els reptes de les noves tecnologies.
Estic d'aord. Per les persones grans és un calvari perlar amb màquines o omplir formularis
Joan
Publica un comentari a l'entrada