diumenge, 18 de juny del 2023

La mobilitat en el meu barri

 

Antic autobús de Barcelona de la línia 16 o 17.
Quan arrencaven de pujada feien un soroll molt intens
que avui no toleraria cap veí.

Des de l’any 1958 que vaig venir a viure al barri del Putxet, el barri ha canviat molt, ja que Mitre no estava obert i hi havia petites casetes habitades normalment per persones grans. Des de sempre ens hem sentit un barri amb bons mitjans de comunicació ja que tenim dos eixos principals, el  carrer Balmes, amb els autobusos 16 i 17, i la plaça Lesseps amb el metro de la línia 3.

Ultima estació del tren de Sarrià
a la Av. del Tibidabo.
La seva inauguració va comunicar el tren
des de Catalunya fins a dalt del carrer Balmes
Una millora molt important
per la part alta de la Ciutat.

La primera gran millora va ser quan el tren de Sarrià va inaugurar el tram des de Gràcia fins a l’avinguda  del Tibidabo i la segona quan es va obrir la Ronda del General Mitre o Ronda del mig, que va permetre que passessin autobusos en sentit horitzontal.

La nova línia V15,
amb el seus nous cotxes moderns i llargs
que van significar una millora de qualitat del servei.
de totes les línies de la xarxa octogonal.

L’altre millora va ser implantar la xarxa octogonal en la que el 16 i 17 clàssics va desaparèixer i és va posar el V15 i l’H6. Aquests van portar una freqüència de 5 a 8 minuts en els dies laborables i una velocitat molt més alta amb, i el el temps d'anada fins a Catalunya o a la Barceloneta va disminuir molt.

Després de mitja hora d'espera
només hi caçat un cotxe que passés de 30 ...
i la foto m'ha fallat, però a ell l'han retratat.

Però quan les coses van bé, surten savis en l’Ajuntament que implanten noves normes i ja la tenim armada. Ara mirem que ha passat al carrer Balmes des de plaça Molina, sentit pujada. S’ha reduït la velocitat màxima a 30, ja que hi ha una escola i no fos que algun escolar que surtis empaiten una pilota l’atropellés un cotxe o un autobús i pregues mal. És evident que si la trompada és a 30 serà menys important que se fos a 50. Però jo crec que aquesta sobre protecció que donem als escolars el fa més distrets i poc responsables del que necessiten per enfrontar-se a la vida.

Però no tots escolars són iguals.
Aquest escolar no necessita ajuda
sinó que ell és qui ajuda a aquesta invident.

Però aquesta mida, és realment per protegir als escolars?  O és perquè no es vol que hi hagi circulació de cotxes i de rebot, que la circulació sigui més lenta, i que els autobusos perdin qualitat en el seu servei?. 

En les hores no escolars,
és correcta que la protecció estigui vigent?,

A mes aquesta obligació de 30 està vigent les 24 hores i els 365 dies a l’any i també afecta als vehicles de baixada. Crec que això està impugnat i ja veurem que decideix la justícia.

Aquets model de Ciutat que estem fent, crec que no s'ajusta al de una Ciutat Inclusiva per Tothom

Joan   

2 comentaris:

Mary Luz Eixarch ha dit...

Tienes toda la razón. No sólo pasa en tu zona, pasa en toda la ciudad. Yo vivo en La Meridiana y ha sido estupendo hasta ahora con mucha conexión. Como será ahora que la están modificando?.....

Mary Luz

Dolors Fita ha dit...



Tota la raó, Juan, Crec que estan empitxorant Tots els delplaçements per la Ciutat de Barcelona. Si haig d'ágafar un taxi per proves médicas, ara trigo molt mes que abans i llogicment, haig de pagar mes.

Moltes Feliçitats per el teu Sant.
Salutacions, Dolores F.