diumenge, 15 de març del 2015

La nova xarxa d'autobusos

Aquest nou bus és quasi un tramvia
Fa mes o menys uns dos anys que va començar a funcionar la nova xarxa d’autobusos i vàrem començar a veure les noves línees D, V, H (fins avui de D només n’hi ha una) que anaven substituint les línies que des de temps coneixíem. La publicitat va ens vendre  molt bé les seves avantatges, però com a persones grans escamades, vàrem dir: “Bé, ja ho veurem si és veritat”, i de moment hi vàrem veure més la part negativa que no la positiva que ens volien vendre. Per exemple: “Ens han canviat les parades”. La que teníem a prop casa no hi és i la que baixàvem per anar a visitar als nets, tampoc hi és. Total un desastre

Indicador per arribar a l'àrea d'intercanvi
Avui, que ja tenim 17 línies noves, de les que tres afecten de forma directa als veïns del meu barri, començo entreveure què passa amb aquest pla i cap on va. Ara faré un resum de les converses que he tingut amb veïns no sols del meu districte sinó i també d’altres i que tots acabem dient més o menys al mateix

Parada d'intercanvi
Amb la reorganització de parades, hem perdut quasi una tercera part de les que teníem amb les parades de la línia vella. Per tan és cert el desastre que citava abans. Però cal matisar-ho, només afecte a les persones que feien recorreguts curts. Les que feien recorreguts llargs noten que el temps del viatge s’ha escurçat, ja que al tenir menys parades van més ràpids i passen més semàfors sense aturar-se. Ah! A més han descobert que és cert que la freqüència és molt millor que la que teníem. En horari normal, els que passaven cada 10 minuts, ara ho fan cada 6-7, o els que passaven cada 15 minuts ara ho fan casa 7-8. Per tant, en temps de recorregut, hi han guanyat. Però, vigilem, ja que més d’una de les persones amb que he parlat em diu que la freqüència de les línies noves que ja fa temps que estan funcionant comença a fer el terç boig.

Un bus de la línia V15 en una
parada d'intercanvi
Els Intercanviadors que hi ha en les cruïlles de línies V amb H, molts són correctes, però n’hi ha d’altres que no, i els que han canviar de línia hi han perdut, sobre tot si la línia del seu destí és una de les que formen part de la xarxa antiga, que són la majoria

Tota aquesta moguda posa de manifest un canvi de prioritats en la mobilitat urbana i es dona preferència als usuaris de llarg recorregut i que tenen pressa i no als de curt i que el temps no ens és molt important, com és el nostre cas de persones grans.

Però també com a persona gran crec que aquesta nova política de TMB és bona per la Ciutat i per tant, per mi, és vàlida 

Joan

1 comentari:

Miquel M. ha dit...

Crec que totes les novetats, per poder-ne fer un ús adequat, necessiten un aprenentatge i un cert temps d'adaptació. Pel que fa als autobusos, he de confessar que jo encara em trobo en aquest període inicial d'aprenentatge. És molt satisfactori veure que l'amic Joan m'ha passat al davant i ja s'hi ha sabut acostumar molt bé. La meva experiència és que la regularitat dels horaris que s'anuncien no sempre es compleix i a vegades cal esperar a la parada més temps del previst. Ja sabem, però, que en aquest món la perfecció no existeix i que el que compta és la bona voluntat. Ens cal confiar, doncs, en la bona voluntat dels que ho han planificat i donar un vot de confiança a la nova xarxa d'autobusos. Només faria una petició: que es publiqués aviat una nova "guiabus" detallada i actualitzada, per tal de poder conèixer millor les noves línies i els nous recorreguts.