|
Aquest nou bus és quasi un tramvia |
Fa mes o menys uns dos anys que va
començar a funcionar la nova xarxa d’autobusos i vàrem començar a veure
les noves línees D, V, H (fins avui de D només n’hi ha una) que anaven
substituint les línies que des de temps coneixíem. La publicitat va ens vendre molt bé les seves avantatges, però com a persones grans escamades, vàrem
dir: “Bé, ja ho veurem si és veritat”, i de moment hi vàrem veure més la part negativa
que no la positiva que ens volien vendre. Per exemple: “Ens han canviat les
parades”. La que teníem a prop casa no hi és i la que baixàvem per anar a
visitar als nets, tampoc hi és. Total un desastre
|
Indicador per arribar a l'àrea d'intercanvi |
Avui, que ja tenim 17 línies noves, de
les que tres afecten de forma directa als veïns del meu barri, començo
entreveure què passa amb aquest pla i cap on va. Ara faré un resum de les
converses que he tingut amb veïns no sols del meu districte sinó i també d’altres
i que tots acabem dient més o menys al mateix
|
Parada d'intercanvi |
Amb la reorganització de parades, hem
perdut quasi una tercera part de les que teníem amb les parades de la línia vella. Per tan és cert el desastre
que citava abans. Però cal matisar-ho, només afecte a les persones que feien recorreguts curts.
Les que feien recorreguts llargs noten que el temps del viatge s’ha escurçat,
ja que al tenir menys parades van més ràpids i passen més semàfors sense aturar-se. Ah! A més han descobert que és cert que la freqüència és molt millor que la que teníem. En
horari normal, els que passaven cada 10 minuts, ara ho fan cada 6-7, o els que
passaven cada 15 minuts ara ho fan casa 7-8. Per tant, en temps de recorregut,
hi han guanyat. Però, vigilem, ja que més d’una de les persones amb que he
parlat em diu que la freqüència de les línies noves que ja fa temps que estan funcionant
comença a fer el terç boig.
|
Un bus de la línia V15 en una parada d'intercanvi |
Els Intercanviadors que hi ha en les
cruïlles de línies V amb H, molts són correctes, però n’hi ha d’altres que no,
i els que han canviar de línia hi han perdut, sobre tot si la línia del seu
destí és una de les que formen part de la xarxa antiga, que són la majoria
Tota aquesta moguda posa de manifest
un canvi de prioritats en la mobilitat urbana i es dona preferència als usuaris
de llarg recorregut i que tenen pressa i no als de curt i que el temps no ens
és molt important, com és el nostre cas de persones grans.
Però també com a persona gran crec que aquesta nova política de TMB és bona per la Ciutat i per
tant, per mi, és vàlida
Joan
1 comentari:
Crec que totes les novetats, per poder-ne fer un ús adequat, necessiten un aprenentatge i un cert temps d'adaptació. Pel que fa als autobusos, he de confessar que jo encara em trobo en aquest període inicial d'aprenentatge. És molt satisfactori veure que l'amic Joan m'ha passat al davant i ja s'hi ha sabut acostumar molt bé. La meva experiència és que la regularitat dels horaris que s'anuncien no sempre es compleix i a vegades cal esperar a la parada més temps del previst. Ja sabem, però, que en aquest món la perfecció no existeix i que el que compta és la bona voluntat. Ens cal confiar, doncs, en la bona voluntat dels que ho han planificat i donar un vot de confiança a la nova xarxa d'autobusos. Només faria una petició: que es publiqués aviat una nova "guiabus" detallada i actualitzada, per tal de poder conèixer millor les noves línies i els nous recorreguts.
Publica un comentari a l'entrada