diumenge, 12 de maig del 2019

Concurs de Roses


Cartell del 19é concurs
de noves roses de
Barcelona
Bon dia amic, quin goig que fa aquest matí el parc Cervantes, només a l’entrada ja  m’he sentit embolcallada per la suau aroma dels roses que m’ha fet tancar els ulls i imaginar un munt de coses agradables.

Sí, no em miris així, la imaginació és ben lliure, és clar, tu tot el dia al parc ja no ho perceps igual que jo. Ja saps que enguany se celebra el 19è Concurs Internacional de Roses Noves i que dura des d’avui dia 10 fins al 12 d’aquest mes, així que aquests dies hi vindran moltes persones per aquí; ja veig que no te’n recordaves.  Ui!, mira, mira, acaba d’entrar al parterre 27 aquell grupet de persones grans que venen cada any.

El grup repesentant
del Consell Assessor de la Gent gran
per escollir la nostra rosa
És clar que me’n recordo d’ells, i fins i tot te’n diré el nom, les senyores es diuen, Roser, Mary Luz, Carme, i els senyors, Ramón, Joan, ai!, veig que també ha vingut la seva esposa, l’Àngel, i..., vols creure que m’ha marxat del cap el nom d’aquell senyor més gran, quina vergonya!, espero que em disculpi, ui!  i aquell jove? A sí, és el Carles, que treballa amb l’Antonio Fernandez, secretari del Consell Assessor.  Què? Encara no et venen al cap? No m’estranya, això dels noms... Són una part del Consell Assessor de la Gent Gran de l’Ajuntament de Barcelona, a qui representen i cada any són convidats a escollir la rosa més bonica de la gent gran.

Aquest jove és en Carles
que avui venia com a cap del grup
Saps que s’atorga un total de disset premis a noves varietats de roses? Es distingeix la millor varietat de cada raça; híbrids de té i grandiflores, floribundes, paisatgistes, miniatures, entapissants i enfiladisses. D’entre aquestes roses, la que obté més puntuació, a més, guanya el Premi Barcelona. No et pensis, aquestes distincions les atorga un jurat internacional d’experts, i a més, alhora un jurat especial format pels millors mestres perfumistes del món, tria d’entre les noves varietats la que té el millor perfum. Poca broma, noi!.


Aquesta és la ROSA de la gent gran.
És la única foto de la rosa
que va sortir passable
Ara ens haurem d’esperar una mica per saber quines han estat premiades, tu encara que facis l’orni ho vols saber, estic segura. Doncs t’hauràs d’esperar fins demà, jo vaig a saludar-los.

Bon dia amic, quin plaer passejar entre tanta rosa. Saps què?, ahir quan vaig anar-hi, em van convidar a passar el dia d’avui amb ells? Estic emocionada, després t’ho explico tot, fins ara.

La Roser ensenayant el diploma
de la nostra ROSA
Hola de nou, he tornat per explicar-te que hem fet. Aquest matí, primer de tot, el Sr. Lluís Abad, comissionat d’aquest concurs ens ha convidat a visitar el Monestir de Pedralbes, posant a la nostra disposició dos autocars. Quina meravella, quanta història acumulada, després ens han obsequiat amb un pica-pica d’allò més bo i finalment els premis.

No t’ho creuràs, la rosa que va escollir el Consell ha rebut el premi a la millor varietat híbrida de Té, amb 73,28 punts, conreada per KORDES ROSEN amb el número: KO 08/2288-05, i codi HT-12-2019. Sí home, altres també han obtingut premi. Per cert, va recollir el premi la Roser Punsati.

FELICITATS CONSELL!!!!!!!    

Carme, AFOPA  

2 comentaris:

Miquel M. ha dit...

Aquest mes de maig és quan podem admirar millor la sorprenent florida de la primavera. Ara fa 150 anys que el gran músic Anselm Clavé, en la seva bonica composició de "Les flors de maig", ja hi feia referència, quan deia que confonia les noies boniques amb "les flors del gentil maig".
Ara, imitant a en Clavé, jo també goso comparar la gentilesa de les roses del Parc Cervantes amb la gentil amabilitat de les persones de Consell Assessor. I desitjo que per molt anys sigui així.

Unknown ha dit...

Ai, com anyoro aquest dies tan macos en que
anavem miran, olorant i observant els
diferents colors de les roses fins escollir la que creiem que era la mes perfecta.
Gracias a tots vosaltres en sento encara unida al Consell.
Una sincera abraçada per cada un de vosaltres,
D.F.