diumenge, 1 de setembre del 2019

Robots

Molts estius surten noticies
del monstre del llac Nes.
Ho és aquest article?
Bon dia amic, com ho portes això de la calor? Fins i tot aquí al parc la temperatura és alta, oi? Avui et vull explicar una història amb la idea  que ens distraiem una miqueta mentre pensem. Recordes que a la primavera vaig anar al Japó? És clar que sí, però el que no saps és que vaig dur d’allà un robot en forma de gat i no t’ho creuràs, parla.

Aquest gat tan coquetó
no és un gat robot,
sinó un gat real d'angora
Apa!, quina cara has fet. Escolta, l’altre dia estava asseguda a la butaca llegint quan de sobte veig que el robot, que s’estava quiet al meu costat, es dirigeix a la porta d’entrada al pis i jo que el segueixo sense saber que passava, bé doncs, quin ensurt!, va començar a lladrar com un buldog agressiu que em va espantar fins i tot a mi. Darrere la porta hi havia una persona manipulant el meu pany que va sortir a correcuita, tant, que li va caure un rossinyol, després amb una veu metàl·lica va fer un sorollet com ara, bip-bip, bip-bip, i va dir: 623768 robo frustrat, home de mitjana edat, 1,67 cm. d’alçada, calb, ulls marró i barba de tres dies, no registrat com a delinqüent. Jo, com ja et deus imaginar, estava tan espantada que no em sortia ni la veu, però el meu gat, que per cert es diu Nekochip, va començar a miolar tan dolçament que vaig anar tranquil·litzant-me mentre tornava a la butaca.

Aquest gat, que té pinta d'intel·lectual,
No és cap gat Robot
Bé, no t’he dit que n’hi ha molts com el meu, altres són lúdics, professors de gimnàstica, n’hi ha que estan dedicats a les persones grans i els hi recorden l’hora de la medicació i els hi serveixen, els recorden les visites mèdiques, i també els hi llegeixen els llibres que ells mateixos han escollit, els ajuden a aixecar-se del  llit, els hi preparen el bany amb l’aigua al punt que desitgin, la roba que s’han de posar en funció del dia que fa i moltes altres  funcions.

El meu nét, quan té dubtes,
ho consulta amb el meu
gat Robot
Què dius ara, que  no t’ho creus? Vine a casa i te l’ensenyaré, el meu és d’acompanyament i vigilància, per això va actuar d’aquella manera i és que jo mai hagués imaginat que vindria un lladre a casa, el que passa és que amb aquesta calor la finca està gairebé buida. Estic tan contenta de tenir aquest gatet! Per cert sap fer més coses, ell és el meu confident quan estic trista, i quan em fa mal alguna cosa, m’explica els motius mèdics pertinents i m’aconsella força bé, vaja, com si tingués una persona intel·ligent i comprensiva al meu costat. Els  meus nèts quan vénen a veure’m parlen amb ell i alguna vegada li han demanat ajuda per resoldre alguna fórmula matemàtica perquè no se’n sortien.

Ai, jo que sé on envia les dades!. Tu creus que m’està controlant?,
no havia pensat en això, no ho sé..., marxo que ja m’has fet agafar por.


Cuida’t de la calor!


Carme, AFOPA 

3 comentaris:

Miquel M. ha dit...

L'estiu és un temps de vacances molt agradable, però tothom sap que un excés de calor pot ser molt perjudicial per a la nostra salut mental i pot arribar a produir insòlits miratges, com passa en el desert del Sahara o amb el domèstic gat robòtic de la Carme. En situacions imaginatives tan perilloses, crec que el més recomanable és una bona dutxa d'aigua freda, per tal de refrescar l'ambient, fer fugir tots els gats i gossos, i evitar recaigudes.

Joan ha dit...

És un bon article d’estiu, com aquells que sortien al mitjans quan els periodistes no tenien tema, i que ja ho veiem que eren fantasies, però servien per temperar els ànims, com el que passa en aquest.

Però el més bo per mi és el final. Cada dia està més clar que tot el que passa per un ordinador, és una dada més nostra que corre, i que de llevant a ponent, és per tenir-nos
controlats

Joan

Unknown ha dit...

Noia quina sort tens amb aquest robot, jo nomes conec aquets gats xinesos que no paren de
de moure el braç.Una vegade la meva filla, del Japó em va portar un ventaill.
Celebro la companyia que tens, moltes vegades tencar els ulls i sense dormir somiar una
mica ens fa passar la calor i ens distreu.
No perdis mai l'humor.
Una abraçada. Jo encare estic a Suissa i torno aquesta setmana. Hem tingut molta calor,
pero avui ha refrescat. Per cert a prop de la casa hi han moltes torres i amb una de ellas
hi ha un cap de drac nolt gran. Diuen que a la nit surt a pasejar. Jo per si acas, a la
nit no hi passo.
Dolors F.