diumenge, 29 d’agost del 2021

Les meves vacances del 2021

 


El rellotge solar d'Ordino
Recent estrenat.
Excursió principal d'aquest any 

Aquest any les meves vacances m’han donat un ensurt, que  no va tenir conseqüències reals, però que em va obligar a fer canvis i és van resoldre molt bé. La que en va sortir més mal parada va ser la meva filla Imma, que estava amb mi, i es va quedar sense vacances. 
Aquest pal és l'agulla que marca l'hora
sobre la barana del cercle per on passeja la gent.

El fet és una cosa una mica rara:  Dos dies abans de sortir de vacances vaig dinar amb el meu germà. L’endemà de sortir jo, malgrat que el meu germà no tenia cap indici del virus, ell es va fer un test ràpid i li va sortir positiu. Em va avisar, ens vam espantar, i vàrem abandonar les vacances.

Sobre aquesta barana és projecta l'hora
Ara marca una mica més de les onze, però no es veu gaire.
Quan pinten la barana de blanc, es veurà millor.

Em vaig fer els test d’antígens i va sortir negatiu. Em vaig fer un PCR i també va sortir negatiu, i com que no tenia cap signe de la malaltia, vaig consultar amb el cap i la resposta va ser que el protocol era molt clar: No tenia res i podia fer vida normal. I vaig reorganitzar les vacances amb l’altre filla, la Clara, i vam anar a Puigcerdà 

Un dels llacs de Tristaina

Allà vam tenir coneixement que a Andorra havien inaugurat un mirador nou a la vall d’Ordino, que a més era un rellotge de sol, i cap allà van anar. Per arribar-hi ho has de fer utilitzant un telecabina i unes i cadires que hi porten, i fer un passeig d’uns 15 minuts per un camí no gaire bo i amb una forte pendent al final. 

Llacs de Tristaina
Des del cercle per passejar

Els 15 minuts és per les persones joves. Jo, amb el suport de la filla i el gendre que em vigilaven i el bastó que m’estirava, en vaig tardar 30 però en arribar vaig rebre un fort aplaudiment dels que ens havien anat passant i tenien la curiositat de si arribaria o no 

Anunci del rellotge
a mig camí de la pujada

Un tècnic del rellotge ens va dir que del desviacions de l’hora  que marca són mínimes ja que no arriben a 10 minuts segons l’època de l’any. També ens va fer notar que l’ombra de l’hora no es veu massa ja que es projecta a la barana que és negra, però que tan aviat sigui possible, la pintaran de blanc i es veurà millor.

Les vistes són espectaculars, sobre tot quan mires els llacs de Tristaina o simplement, l’infinit.     

Joan

2 comentaris:

Dolors Fita ha dit...

Molt be Joan. El q1ue es tracte es d'arribar. Ha de ser precios.

Miquel M. ha dit...

No hi ha forma de preveure els incidents imprevistos, però quan sobtadament apareixen, la millor solució és la d'en Joan T.: consultar-ho amb el cap. Això sempre dóna bons resultats.
És molt interessant la visita al rellotge de sol de la vall d'Ordino. Jo ja m'he anotat per anar-hi quan la barana sigui blanca i es pugui veure bé l'ombra de l'agulla.