|
Pantalla per a les noves tecnologies |
Actualment, els telèfons mòbils, els videojocs, els
ordinadors, internet, i tots aquells aparells tècnics que van sortim són els
joguets preferits dels infants i la joventut. Però, coneixem nosaltres a on pot
portar la utilització d'aqueste noves tegnologies als infants i als joves? Cal
tenir en compte que no estem preparats per ajudar ni respondre a aquests
dos col·lectius, i per tant no podem
preveure el potencial que en bé o mal pot influir en la seva pedagogia.
|
Mòbil de les noves generacions |
Hi ha molts pares que no volen entrar a conèixer quin impacte
té en els seus fills, i es limiten a ignorar, tant la seva transcendència com
les conseqüències que els pugi afectar. Només els interessa que amb la tele, el
mòbil, els videojocs i l’internet els deixen tranquils, que no els molestin, i
puguin descansar, ja que el matrimoni treballa i arriben a casa cansats,
abandonant als educadors la formació total dels seus fills. Els professors els
tenen sols el temps de classe, desconeixent el que fan, abans i desprès, amb
els aparells de les noves tecnologies. I els avis, en un bon nombre, desconeixen,
no sols les seves conseqüències sinó també el seu funcionament.
|
Les noves tauletes |
El resultat d’aquesta falta de paternitat responsable, i
la tolerància dels avis, porta als fills i nets a estar, sempre que poden,
capficats amb aquests aparells, especialment el mòbil, creant i enviant SMS als
seus companys, oblidant els estudis, la redacció, la ortografia i el llegir.
Les conseqüències les trobem amb el baix nivell que tenen en els estudis, i el
perill de caure en les mans de desaprensius que no respecten ni l’edat ni la
moral, teixint teles d’aranya per atrapar els infants i joves incauts.
|
Imatge de les noves tecnologies |
Crec que s’haurien d’establir uns sistemes educatius per
aquests mitjans tecnològics amb la finalitat de que tant els educadors, els
pares, la gent gran com els infants i joves, puguin tenir ple coneixement i
consciència del gran potencial pedagògic de les noves tecnologies, però també, dels
possibles vicis del seu excés i exagerat ús, que pot causar addicció que comprometi
el seu futur.
Cal que els pares com les persones grans, fem un esforç per integrar-nos
en el ús i coneixement de les noves tecnologies i, contribuirem a la formació i
bona utilització per part dels infants i la joventut, amb l’afegit que tampoc
ens anirà malament a nosaltres, les persones grans, integrar-nos-hi, doncs serà un bon
mitjà per conservar la memòria, l’activitat, el bon humor i la millora de les
relacions intergeneracionals, molt desitjables tant per la gent gran com per la
joventut.
Josep Mª
Nota. Les persones grans estem enrtrant a le noves tecnologies. Feu clic
AQUÍ i en veureu un vídeo
2 comentaris:
Veient la gran facilitat amb que la gent jove utilitza les noves tecnologies, tinc la impressió de que els avis hem arribat tard a moltes coses. Els tres blocaires del video que acompanya aquest article, són una lloable i admirable excepció, perquè el cert és que els més joves ens passen al davant en l'ús dels ordenadors, dels i-pods, dels telèfons mòbils i de moltes altres coses, i estic segur que intentar legislar-ho o posar-hi límits, seria com voler parar el vent o deturar un allau: ens passarien pel damunt. En el que estic plenament d'acord, és en que les persones grans ens hem d'esforçar per integrar-nos-hi, com un bon mitjà per conservar la memòria, i per incentivar l'activitat i el bon humor, que bona falta ens fa a tots plegats, en aquest temps tan ple de dificultats.
M'agrada molt el poder educatiu de les noves tecnologies y les considero una EINA molt important, que tots els professors utilitzen i per tan imprescindible per tothom. Ensenyar a utilitzarla correctament és feina de tothom, pares mestres i també avis, de la mateixa manera que ensenyem a utilitzar un ganivet, un llibre tendenciós, a mirar la TV o a conduir una bicicleta. Carme
Publica un comentari a l'entrada