|
Mort d'un mestre a l'Escola |
Dilluns dia 20 d'Abril, tot el país va quedar consternat per la
mort d'un professor de secundària a Barcelona, a mans d'un alumne de 13 anys. Aquesta
va ser la trista notícia, Però quina o quines van ser les causes?. Es diu que
pogués haver patit un brot psicòtic, però el que no hi ha dubte que el
comportament patològic de l'alumne és el que li fa actuar així. Es comenta que
és un cas nou, aïllat. que és la primera mort d'un professor a Espanya en
aquestes circumstàncies, però el que és veritat que cada vegada hi ha més
manifestacions preocupants d'aquest tipus de violència, com a conseqüència de
la crisi social, cultural i família que s'està patint. O és que no recordem la
jove de 13 anys que va morir després de rebre una pallissa de companys? O el
suïcidi d'una jove de Gijón per estar assetjada? O el cop de puny que va rebre
un professor a Banyoles?
|
Aquí, qui reb no és el professor de Banyoles |
El Defensor del Professorat afirma que hi ha amenaces al
professorat per part de l'alumnat, hi ha professorat que ha d'agafar la baixa
per depressió, o estar amb por a classe a causa de la intimidació d'alguns
alumnes. Recentment professors d'IES de Cartagena es van manifestar contra les
agressions que pateixen per part de l'alumnat.
|
Els grans problemes comencen en petites picabaralles |
La causa d'aquesta violència, segons la meva opinió, pot estar
dins del centre, pel seu clima, per les relacions interpersonals, formes de fer
de l'alumne, o estar fora, pel context social, familiar, xarxes socials. Fets com
estrès, hostilitat, por, rancor, indefensió, poden generar agressió o vexacions
verbals dins i fora del centre.
|
Lluita contra la violència
a les escoles |
Amagar que hi ha fets conflictius i fins i tot violents, dins
d'alguns centres educatius, és negar la realitat, el fet que puguin ser
invisibles per a pares i professors no implica que no es presentin, però ara s’han
ampliat per les xarxes de la tecnologia
Contrarestar o pal·liar aquesta agressió pot estar en el treball
conjunt entre escola i família, amb ajuda de psicòlegs, supervisant el
comportament del menor a casa i al centre, també campanyes a les xarxes
socials, xerrades, tot això per sensibilitzar als alumnes, família i
professors, amb participació d'Ajuntaments, Educació i Associació de Pares
Encara que no és fàcil interpretar la naturalesa psicològica i
social del problema, espero que:
L'Administració prengui les
mesures perquè aquest succés de Barcelona o similars no es torni repetir.
Mary Luz
2 comentaris:
Ben segur que la dolorosa violència que s'ha viscut a les aules, no és més que un reflexe de les moltes violències que la pantalla de la televisió ens ofereix diàriament, amb programes on els cops de puny són repartits amb generosa abundància i on els assassinats es compten per milers. No és estrany que, després, aquesta violència de la pantalla la reflectin alguns joves influenciables amb unes accions punibles, que ara tots lamentem.
És difícil creure que el remei d’aquesta fets molt reprovables que es van produir, sigui sols l’Administració la que ha donar la solució, quan la majoria dels polítics són els que donen el mal exemple de la corrupció continuada i sense escrúpols. Aquests fets els ha de combatre tota la societat, inclosos els polítics. Per què? perquè les famílies, els mestres i els polítics, els hem de demostrar i parlar als infantes de què és l’ètica. L'ètica és responsabilitat dels teus propis actes, és respecte als superiors, a las persones grans i al proïsme, és donar als altres sense esperar cap recompensa, és viure en pau i fer un món millor.
Publica un comentari a l'entrada