En els llocs en que jo em moc, que principalment és la
quadrícula formada República Argentina fins a Diagonal per en costat, Passeig
de Gracia fins a Aribau per un altre, pujar per Aribau fins a la Bonanova, i
tancar pel Passeig de la Bonanova, hi han hagut novetats. S’han variat
direccions de carrers, s’han posat nous carrils bici, i s’han utilitzat
diversos colors per avisar als vianants i cotxes de perills nous que fins ara
no havíem detectat o que han sortit de
totes aquest variacions que afecten a la pròpia circulació
Exemple 1.-) Via Augusta, sentit pujada, Cruïlla amb Diagonal
Ha aparegut un carril bici que passa per davant just de la vorera i que arriba fins a la Rambla del Prat salvant les diverses amplades de la pobre vorera que en alguns trams era molt estreta, sobre tot fins a Travessera de Gracia
Aquesta carril afecta de ple a les parades del bus V15,
tant a la Diagonal com a la de plaça Gal·la Placídia, a la cruïlles dels carrers que creua, i la
situació dels contenidors de la brossa. Cada cas s’ha resolt amb criteris
diferents, el que provoca que els pobres vianants, especialment els grans, no
sapiguem per on d’anar
A la parada de la Diagonal, com que el bus ha canviat de carril, la plataforma que ens hi fa arribar, i que fins ara només servia pels vianants, s’ha allargat ... però pel mig hi passa el carril bici. Ja la tenim armada. Els que esperen el bus, uns estan asseguts en el banc, sota la marquesina, però la majoria ho fa per fora, passejant per la gran explanada que et queda fins la porta del bus i en el mig del carril bici
Una mica més amunt hi ha els contenidors de la brossa i
per arribar-hi ho has de fer des del carril bici. Seguint pujant i mantenint
els carril bici junt a la vorera, hi han posat el carril per aparcar, però només motos. Amb tot
això només ha quedat un sol carril per vehicles (cotxes i bus)
es veu com els conductors han de pujar per al porta dreta
o ho han de fer des el carril únic de circulació
Si algun vianant vol anar a seure a les terrasses que hi
ha en el passeig central, que vigili i ho faci pel pas de vianants del
semàfors, però dels tres establiment de restauració que hi han tocant a la
Travessera, tots tres ofertes diferents, només tenen llicència els que estan en
la vorera del baixada. El de la vorera de pujada no en té, o sigui tot un greuge
comparatiu
Com que l’article ja és molt llarg, deixo les altres
novetats per una altre ocasió. Voleu dir que el que diem des del Consell de la
Gent Gran de la Ciutat Barcelona, Ciutat amiga de la gent gran és veritat?
Pels fets sembla que és més amiga del ciclistes que de la gent gran
Joan
1 comentari:
La meva experiència també és molt negativa pel que fa referència al qualificatiu de Barcelona amiga de la gent gran, perquè a més del desgavell viari que ens comenta en Joan T., també s'han tancat carrers, com els laterals de la Gran Via, que permetien a la gent gran arribar amb taxi i paquets fins a la porta de casa seva, i s'han suprimit algunes línies d'autobusos, com la línia 41, que comunicava l'Hospital del Sagrat Cor, amb el Centre del C.A.P. i el Mercat de St. Antoni, sense oferir cap alternativa vàlida.
És una llàstima, però la Barcelona actual no mereix el qualificatiu d'amiga, sinó més aviat de molesta i desconcertant per a la gent gran.
Publica un comentari a l'entrada